Inkoop Assistent

Ben jij klaar om onze Sourcing Managers optimaal te ondersteunen in het ontwikkelen en executeren van een succesvolle inkoopstrategie? Sta jij bekend om je accurate manier van werken en kan je goed het overzicht houden? Beschik jij over uitstekende analytische vaardigheden? Dan is onze vacature van Inkoop Assistent misschien wel jouw nieuwe uitdaging!

Jouw verantwoordelijkheden
In de rol van Inkoop Assistent rapporteer je aan de Procesmanager Inkoop en zijn je belangrijkste verantwoordelijkheden:
Commerciële ondersteuning – Je ondersteunt de Sourcing Managers bij aanvragen vanuit klanten of de interne organisatie, bijvoorbeeld door offerte aanvragen uit te zetten in de markt.
Contract management – Je ondersteunt de Sourcing Managers in de voorbereiding, afronding en performance-bewaking van contracten. Je berekent bijvoorbeeld kostprijzen door en je legt leverancierscondities vast.
Administratieve support – Je controleert, verwerkt en communiceert wijzigingen van inkoopprijzen. Je zorgt ervoor dat het masterdata team artikelnummers aanmaakt na sluiting van contracten, informeert hen over wijzigingen van specificaties en sanering van artikelen.
Analyses & rapportages – Je ondersteunt de Sourcing Managers bij het maken van analyses en rapportages, bijvoorbeeld bij onderhandelingen of projecten.
Project participatie – Je werkt mee in projecten om onze Sourcing processen te innoveren en optimaliseren.
Leveranciers relaties – Je hebt contact met onze leveranciers in zowel binnen- als buitenland.
Stakeholder management – Je zorgt intern voor het opbouwen en onderhouden van goede relaties met o.a. de Masterdata & Labeling, Sales en S&OP & Planning teams.

Wat we vragen
• Win-win mentaliteit en passie;
• Analytische vaardigheden, goede beheersing van Excel is een pré;
• Accurate manier van werken en je kan goed het overzicht houden;
• We vinden het gaaf als jij de ambitie hebt om op termijn door te groeien in de afdeling;
• Een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Inkoop / (Commerciële) Economie of Logistiek;
• Beheersing (mondeling en schriftelijk) van Nederlands en Engels.

Wat we bieden
• De kans om te werken in een organisatie die volop in ontwikkeling is en daarin mee te vernieuwen en te veranderen;
• Een afwisselende rol in een superleuk team voor 32-40 uren per week;
• Marktconform salaris gebaseerd op de functie en jouw ervaring;
• Onze waardering komt niet alleen tot uiting in onze arbeidsvoorwaarden, we vinden het ook belangrijk dat onze medewerkers zich blijven ontwikkelen. We bieden je daarom ontwikkelingskansen en opleidings- en trainingsmogelijkheden.

Zijerveld en het Sourcing team
Liefde voor kaas en het creëren van geluksmomenten vormt het hart van Zijerveld. Het is de kern van ons ondernemerschap. We dragen deze liefde uit in alles wat we doen. Dat maakt ons dé binnenlandse en buitenlandse kaasspecialist van Nederland.

Vanuit een autonome positie binnen Royal FrieslandCampina groeien we hard. We zijn ambitieus, consument- en klantgericht, proactief en no-nonsense.

Het Sourcing team bestaat uit een Director Sourcing, een drietal Sourcing Managers, een procesmanager en een aantal inkoopassistenten. De afdeling is verantwoordelijk voor de inkoop van kaas- en aanverwante producten en diensten vanuit heel Europa. Dit gaat van commodity’s tot aan de fijnste specialiteiten, en van Noord-Holland tot aan Zuid Italië. De diversiteit maakt het werk iedere dag weer uitdagend!

Meer weten en solliciteren?
Klinkt dit als jouw toekomstige functie? Stuur je motivatiebrief en CV naar werkenbij@zijerveldfood.nl of reageer via onderstaand formulier.

Als je eerst meer wil weten, neem dan voor inhoudelijke vragen over de rol contact op met Myrna Prent (Procesmanager Inkoop, 0172-630135). Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Klaske Hollema (HR Manager, 06-11239721).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Sollicitatieformulier

Voeg hier jouw motivatie en C.V. in de vorm van een Word-document toe.
De bestandsformaten die je kunt gebruiken zijn: .doc en .docx.

    Opmerkingen

    (velden met * zijn verplicht)

    Wilt u meer weten over werken bij Zijerveld

    Bel ons op (0172) 63 01 00 | Stuur ons een bericht