Conversie specialist B2B E-Commerce (m/v)

Zijerveld is dé binnenlandse en buitenlandse kaasspecialist van Nederland. Daarnaast bouwt Zijerveld haar positie op de Belgische markt succesvol uit.
Met meer dan 2500 verschillende Hollandse en buitenlandse soorten kaas op voorraad leveren wij aan klanten in binnen en buitenland en aan diverse verkoopkanalen. Zijerveld richt zich met name op private labels en eigen merken met vier assortimentspijlers: Noord-Hollandse Gouda, Boerenkaas, Buitenlandse kaas en Geitenkaas.

Vanuit een autonome positie binnen Royal FrieslandCampina werkt Zijerveld aan de groei van de kaasmarkt en het verhogen van het rendement op de kaascategorie voor haar klanten. De cultuur binnen Zijerveld laat zich omschrijven als klant- en marktgericht, pragmatisch, ambitieus, proactief en no-nonsense. Zijerveld telt ruim 450 medewerkers.

Wij zijn voor ons B2B E-commerce team op zoek naar een fulltime:

Conversie specialist B2B E-Commerce (m/v)

Als Conversie specialist ben je verantwoordelijk voor conversie optimalisatie door het verbeteren van de gebruikerservaring. Je bekijkt en analyseert kansen voor conversie optimalisatie en extra omzet door gebruik te maken van web analytics, het ontwikkelen van bijvoorbeeld pilots, usability testen, A/B testen, e.d., het beheren van de UX test roadmap en de resultaten daaruit te evalueren. Je bent technisch onderlegd, waarbij je geen moeite hebt om in de systemen te duiken om data te vergaren en je bent in staat om statistisch valide analyses te maken om business problemen op te lossen. Je denkt vanuit de klantbehoefte en bent in staat relevante ideeën op te doen en te vertalen naar de klantreis en combineert dit alles met een overkoepelende commerciële blik. Je begrijpt de business en bent in staat om oplossingsgericht mee te denken over de aandachtspunten die de business kent.

De belangrijkste taken & verantwoordelijkheden?
• Het samenstellen en prioriteren van ontwikkel-requirements gebaseerd op UX testen en verzoeken vanuit de sales organisatie en deze briefen aan de product owner;
• Monitoren, analyseren, rapporteren van prestaties zowel in het algemeen, als voor specifieke campagnes;
• Analyseren van mogelijkheden voor hogere conversie en extra sales;
• Verbeteren trechter conversie door het ontwikkelen van A/B- en multivariate testen;
• Coördineren UX testen waaronder A/B- en multivariate testen;
• Samenwerken met het BI team voor gegevens-voorziening om additionele wensen op tracking en instrumentatie gebied te verwezenlijken.

De ideale kandidaat?
• Beschikt over een afgeronde ‘Kwantitatieve’ Master opleiding, bij voorkeur in de richting van bedrijfseconomie, interaction design of human computer interaction;
• Heeft 2-4 jaar ervaring in een E-commerce omgeving op het snijvlak van business en IT
• Minimaal 2 jaar ervaring in werken met Google Analytics en het uitvoeren van A/B testen;
• Ervaring met Google Tag Management is een pré;
• Heeft kennis en expertise van de laatste web (analytics) ontwikkelingen;
• Beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, in zowel woord- als geschrift: in staat om complexe data eenvoudig te begrijpen wijze vorm te geven;
• Slim, gefocust, commercieel en proactief.

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, resultaatgerichte, klant- en marktgerichte collega die op een duidelijke en gestructureerde manier een boodschap kan overbrengen.

Wat biedt Zijerveld als werkgever?
Een afwisselende en uitdagende functie in een organisatie, die zich kenmerkt door een grote mate van betrokkenheid en dynamiek. Je komt te werken in een gezonde en groeiende organisatie waar een prettige werksfeer heerst.
Daarnaast bieden wij je een goed arbeidsvoorwaardenpakket met een marktconforme inschaling, goede opleidingsfaciliteiten en mooie loopbaanperspectieven.

Meer informatie?
Voor inlichtingen over de inhoud van de functie kan er contact opgenomen worden met Bram Hulsebosch (E-commerce Manager) via telefoonnummer 0172 - 630185. Bij vragen over de procedure kan er contact opgenomen worden met Eva Vendrig (HR) via telefoonnummer 0172-630100. Jouw sollicitatie (CV + motivatiebrief) ontvangen wij bij voorkeur per e-mail op werkenbij@zijerveldfood.nl of via onderstaand contactformulier.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Sollicitatieformulier

Voeg hier jouw motivatie en C.V. in de vorm van een Word-document toe.
De bestandsformaten die je kunt gebruiken zijn: .doc en .docx.

Opmerkingen

(velden met * zijn verplicht)

Wilt u meer weten over werken bij Zijerveld

Bel ons op (0172) 63 01 00 | Stuur ons een bericht